fredag 20. februar 2009

Min lille gullmedalje

Jeg har siden jeg begynte strikke nå i sommer drømt om å lære å strikke votter. Og jammen meg har jeg fått det til!! Jeg må ærlig innrømme jeg svulmer av stolthet.
Først de aller første. Disse er bare mine.
Før toving:

Etter toving og med fritidsgarn som pynt

Brukte 86 gram med Pt3 på pinne 5.

Så lagde jeg ett par til lillegutt på 5 år - men vi ble enig om at vi skal gi dem bort i 2års bursdag. Arctic fra Europris tover nemlig litt bedre (pluss at jeg brukte ett annet program på maskinen)

Før og etter toving her også.


Holder på med enda ett voksenpar i Arctic + at jeg skal strikke ett par i rødt også.
Selbuvottene til sambo som skulle være fingerløse med klaff over ble til pulsvanter etter konferering med eieren (sambo) - han skal bruke dem til fiske og er avhengig av å ha fingrene ledig.
Ferdig med en vante og trenger ett puff for å gjøre ferdig nummer 2. Strikket på 2.5mm og 3.0mm med Rauma Finullgarn.


Sjalet er også påbegynt men har bare strikket 2 rep. Får oppdatere med det senere.

2 kommentarer:

Fjellrosa sa...

KJempeflotte votter!!!

Unknown sa...

Fine disse ble....